Menu

4 slaaptips om beter te slapen naast je partner!

  • Geplaatst op: 11-3-2020
  • |
  • Deel dit bericht:

Heb jij ook zoveel moeite met slapen als er iemand naast je ligt? Bezorgt je partner je slapeloze nachten? Snurken, slaapapneu en praten in de slaap zijn veelvoorkomende oorzaken waardoor koppels liever in aparte bedden of slaapkamers slapen. Maar er zijn vaak ook nog andere redenen waardoor jouw partner je nachtrust kan verstoren. Daarom hebben wij vier tips voor je uitgewerkt.

Met deze slaaptips komen jullie makkelijker in slaap, slapen jullie beter door en kunnen jullie vol energie de dag starten. 

Slaaptip 1. Kies elk jullie eigen matras

Past een zacht matras beter bij jou en bij je partner toch een steviger exemplaar? Gun elkaar een zalige nachtrust en kies elk voor een aparte matras met een aparte hardheid die voldoet aan jullie wensen. Dan wel je een stevige of een zacht matras kiest, hangt af van je lichaamsbouw. Ben je bijvoorbeeld tenger, dan heb je doorgaans een zachtere en soepelere ondersteuning nodig dan iemand die zwaarder en breder is gebouwd.  

Slaaptip 2. Werk de scheiding weg tussen de matrassen

De scheiding tussen de matrassen zorgen er wellicht voor dat je niet voor aparte matrassen kiest. Hiervoor heeft Morgana verschillende oplossingen voor jou! 

Één matras

De eerste en makkelijkste oplossing is om één matras met twee verschillende kernen aan te schaffen. Dit is de perfecte oplossing om het gevoel te hebben om op één matras te liggen, terwijl jullie genieten van je eigen gekozen hardheid!

Duo-rits
Je kunt ook kiezen voor de optie van een duo-rits. Beide éénpersoons matrassen zijn dan voorzien van een rits. De scheiding werk je weg door de rits van beide matrassen aan elkaar te koppelen. 

Topper
Daarnaast kun je kiezen om op het matras een topper te plaatsen. Een tweepersoons variant kan de ideale oplossing zijn om geen gleuf meer te hebben tussen je twee éénpersoons matrassen.  

Pont d’amour
Een pont d’amour – ook wel matraswig genoemd - is een stuk schuim in de vorm van een T. Het past perfect in de gleuf tussen aparte matrassen.

  • Een matras Je t’aime oplossing: bedbodem met 1 matras met 2 matraskernen
  • KoppelritsBedbodem met 2 verschillende matrassen met Duo-rits
  • WigPont d’amour oplossing: bedbodem met 2 verschillen matrassen met matraswig
  • TopperBedbodem met 2 matrassen en een tweepersoonstopper

 

Slaaptip 3. Kies elk jullie eigen dekbed

Heb jij het vaak koud en je partner juist warm 's nachts? Voorkom slaapproblemen en kies gerust elk apart je favoriete dekbed, met elk de gewenste vulling en geliefde warmteklasse. Mis je het gevoel van een tweepersoonsdekbed? Dan is er ook de mogelijkheid om verschillende warmteklassen in verschillende zones van je bed te hanteren! Kies dan ook voor een dekbed die groot genoeg is! 

Slaaptip 4. Ga voor het zachtste dekbedovertrek

Net zoals de aanraking van je partner onweerstaanbaar is, is het gevoel van zacht bedtextiel onmisbaar voor je nachtrust. In de zomer kun je het beste kiezen voor koelere overtrekken zoals katoen-satijn. In de winter kan je beter gaan voor beddengoed dat je lichaamswarmt vasthoudt, zoals flanel. Blijf je het ondanks alles koud hebben?

Wil je meer informatie over dekbedden, klik dan hier op de link: https://www.morgana.nl/blog/meer-over-dekbedden. Heb je nog vragen dan kun je altijd terecht in één van onze winkels!

Maak een afspraak voor een gratis slaaptest

Uitgerust en met nieuwe energie stap je uit bed. De frisse lucht in, de zon op je gezicht. Je hebt er zin in vandaag! Als je jouw lichaam de ontspanning geeft die het nodig heeft, dan ervaar je dit elke dag.

Een goede nachtrust is per persoon verschillend, net als je SLAAP-DNA®. Met een acht minuten durende slaaptest kun je ervaren wat 10 jaar goed en gezond slapen voor jou zou kunnen betekenen. Tijdens de slaaptest past het bed zich aan op jouw lichaam en brengt het patroon van jouw drukpunten in kaart, dit is jou SLAAP-DNA®. Met deze informatie kun je samen met de adviseur het bed samenstellen waarmee jij je dag optimaal kan beginnen.

Boek jouw slaaptest: Klik hier