Menu

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Kom je er niet uit? Ook in de winkel ben je van harte welkom voor al je vragen.

Wat is de gemiddelde levertijd?
Gemiddeld 6-8 weken.
*Vanwege de Covid-19 maatregelen is de huidige gemiddelde levertijd nu tussen de 14-16 weken. 

Hebben jullie producten op voorraad?
Omdat wij altijd zoeken naar de beste persoonlijke slaapoplossing hebben we geen producten op voorraad. Kussens, dekbedden, dekbedovertrekken, hoeslakens, moltons en overig bedtextiel natuurlijk wel.

Bezorgen jullie thuis? En zijn daar kosten aan verbonden?
Wij bezorgen gratis thuis en monteren het dan zelfs. Alleen bij kasten onder de €750 en bij afgeprijsde showroommodellen worden kosten voor bezorging en montage in rekening gebracht.

Past mijn bed door het trappengat?
Ook al past je nieuwe bed met gemak in je slaapkamer, het zal ook door andere plekken van je huis moeten gaan. Zeker als je een boxspring met hoofdbord besteld hebt. Het is erg belangrijk om te meten of je nieuwe bed daadwerkelijk door je deur, trappengat en/of lift past. We geven graag 2 tips:

  • Neem een duimstok of iets anders van 2 meter lang (of de breedte van het hoofdbord) en loop de trap op, totdat de duimstok de muur voor je raakt. Draai de stok dan in de juiste richting totdat hij 25 cm van de zijmuur af is. Kijk of de stok de draai kan maken met behoud van deze 25 cm tussenruimte. 
  • Je kan ook aan de slag gaan met een schaar en karton. Door een stuk karton in de juiste afmeting te knippen en te proberen of dit door je deur, trappengat of lift past, test je of het met jouw nieuwe bed ook gaat lukken. 
  • Past het nog niet? Haal dan de trapleuning eraf. Als het echt niet gaat, is het raam misschien nog een optie. Veel huizen hebben aan de voorkant een 'verhuisraam'.

Hoe lang heb ik garantie op de producten?
Wij van Morgana verschaffen garanties die overeenkomen met de garantiebepalingen van Interieur Waarborg. Klik hier voor de garantie voorwaarden. 

Kan ik het nog omruilen als blijkt dat ik toch de verkeerde keuze heb gemaakt?
Op een persoonlijke slaapoplossing die bestaat uit een bedbodem, matras, hoofdkussen, molton en hoeslaken krijg je 365 dagen slaapgarantie. Zo heb je ruim de tijd om zeker te weten of de gekozen producten bij je passen. Mocht je er toch achter komen dat het gekozen product nog niet helemaal aansluit op jouw wensen, kunnen wij eenmalig een gratis kernwissel uitvoeren. Indien je keuze hierbij uitgaat naar een product met een meerprijs, zullen wij enkel de meerprijs hiervan in rekening brengen.

Waar worden de bedden/producten geproduceerd?
Alle slaapsystemen uit onze collectie worden geproduceerd in Nederland en België. Onze houten en gestoffeerde ledikanten komen uit diverse Europese landen.

Moet ik altijd een afspraak maken voor een slaaptest?
Wij adviseren altijd vooraf een afspraak te maken, zo weet je zeker dat er een slaapadviseur voor je klaarstaat. Maar natuurlijk ben je ook van harte welkom zonder afspraak. Mocht je een afspraak willen inplannen dan kan dit op onze website

Kan ik een kussen thuis uitproberen?
Natuurlijk, ieder kussen uit onze collectie is beschikbaar als proefkussen. Je kan dit kussen dan 5 dagen uitproberen op jouw bestaande slaapsysteem.

Hoe lang gaat een matras mee?
De levensduur van een matras is 8-10 jaar. Dit is o.a. afhankelijk van de mate van transpiratie en of er gebruik wordt gemaakt van een juiste molton en hoeslaken. 

Wat is de levensduur van een topper?
De levensduur van een topper is 4-7 jaar. Dit is o.a. afhankelijk van de mate van transpiratie en of er gebruik wordt gemaakt van een juiste molton en hoeslaken. 

Hoe lang doe ik met een hoofdkussen?
Een gemiddeld hoofdkussen heeft een levensduur van 3-5 jaar. Dit is o.a. afhankelijk van de mate van transpiratie en of er gebruik wordt gemaakt van een juiste molton en sloop. 

Hebben jullie ook anti-allergische matrassen, kussens en dekbedden?
Ja, een groot deel van onze collectie is anti-allergisch. 

Mijn partner en ik hebben altijd het probleem dat ik het erg koud heb en de ander het erg warm. Hierdoor kunnen we niet onder hetzelfde dekbed slapen. Is hier een oplossing voor?
Ja, hiervoor zijn een aantal van onze dekbedden leverbaar als partnerdekbed. Hiermee kunnen we verschillende warmteklasses aanbrengen aan beide kanten van het dekbed. Zo hebben jullie beide de juiste warmte en kunnen jullie toch onder hetzelfde dekbed slapen.

Zijn alle bedden leverbaar in lengte 210 en 220?
Alle bedden in onze collectie zijn leverbaar in lengte 210 en 220.

Zijn bedden ook in afwijkende maten leverbaar?
In veel gevallen is dit mogelijk. Vraag één van onze slaapadviseurs naar de mogelijkheden.

Is ieder bed leverbaar op comforthoogte?
Veel model beschikken standaard over comforthoogte. Bij veel andere modellen is dit optioneel mogelijk.

Zijn alle matrassen geschikt voor elektrisch verstelbare bedbodems?
Ja, onze gehele collectie matrassen is geschikt voor de combinatie met een verstelbare bedbodem.

Ik slaap niet meer lekker en ik twijfel of mijn bodems/matras nog goed is, hoe kan ik dit controleren?
Wij bieden hiervoor de check-up service. Eén van onze ervaren slaapadviseurs komt dan bij je langs om jouw huidige slaapsysteem aan de hand van een vragenlijst te contoleren. Zo krijg je een eerlijk advies welke onderdelen in goede conditie zijn en welke onderdelen vervangen moeten worden om je een fijne nachtrust te garanderen. Kijk hier voor meer informatie. 

Hoeveel garantie krijg ik op een showroommodel?
Lees hier onze garanties. 

Nemen jullie het oude bed of matras ook mee?
In overleg is het afvoeren van het bestaande bed mogelijk. Hier zit een meerprijs aan verbonden. 

Moet ik mijn matras omdraaien?
Ja, wij adviseren u matras één keer per seizoen te draaien. De ene keer van hoofd naar voeteneinde, de andere keer van boven naar onder. Zo zorgt u voor een zo gelijkmatig mogelijk slijtage van de matras.

>Je kunt de duurzaamheid van jouw slaapsysteem verlengen wanneer je:

  • Het matras in de eerste 3 maanden na aanschaf om de 14 dagen draait en keert. Daarna zal het voldoende zijn om dit elke 2 maanden te herhalen. Indien je over een topdekmatras beschikt, dient deze regelmatig gekeerd en gedraaid te worden.
  • Een ventilerende matrasdrager gebruikt, dus een boxspring of lattenbodem.
  • Uw slaapkamer dagelijks goed ventileert en uw slaapkamer ’s nachts niet te warm of te koud is. Voor het beste slaapklimaat is een temperatuur van 15 tot 18 graden het meest gunstig;
  • Tussen de matras en boxspring of lattenbodem een ventilerende matrasdek legt om slijtage van de matras te voorkomen;
  • De matras af en toe schoonmaakt met een zachte borstel (niet stofzuigen!);
  • De Morgana lattenbodems en boxsprings normaal belast (niet springen bijvoorbeeld);
  • In verstelde stand het hoofd- en voeteneinde niet extra belast door op het hoofd- of voeteneinde te gaan zitten;
  • De matras niet dubbelvouwt. Dit kan ernstige schade veroorzaken aan het binnenwerk.

Hoe lang duurt het voor ik gewend ben aan mijn nieuwe bed/matras?
Dit verschilt per persoon, maar gemiddeld heb je 30 dagen nodig om te wennen aan het nieuwe slaapsysteem. 

Kan ik mijn matras en/of topper reinigen?
Wij adviseren om niet zelf de tijk van je matras of topper te wassen. Ga hiervoor naar een professional zoals een stomerij. 

Wat is comforthoogte?
Dit is de gewenste lighoogte van je bed. Gemiddeld gaan we hierbij uit van een lighoogte tussen de 55 en 65 cm.

Wat is een uitrolbaar ledikant?
Dit wordt ook wel een deelbaar ledikant genoemd. Het bestaat uit een 2-persoonsbed met twee uitrijdbare delen. Dit is voor extra gemak bij het opmaken en het schoonmaken van het bed. Wanneer dit bed gesloten is, sluiten de matrassen tegen elkaar en heeft u het comfort van een gewoon ledikant.

Kan ik ook losse onderdelen bestellen?
Alle producten uit onze collectie zijn los te bestellen.

Hoe kies ik het juiste matras?
Het kiezen van een matras lijkt ingewikkeld. Om je hiermee zo goed mogelijk te helpen kan je bij Morgana de slaaptest doen. Hierin ervaar je in 8 minuten wat 10 jaar gezond slapen voor jou kan betekenen. Aan de hand van deze slaaptest krijg je een objectief advies welk matras het beste past bij je lichaamsprofiel en voorkeuren.

Hoe kies ik het juiste dekbed?
Bij het kiezen van een dekbed moet er rekening gehouden worden met onder andere tempratuur, transpiratie en allergieën, maar ook het gewenste comfort is hierbij van belang. Voor het kiezen van een dekbed kan je het beste de dichtstbijzijnde vestiging bezoeken. Onze ervaren adviseurs begeleiden je graag naar het juiste dekbed.

Wat is de slaaptest?
Ieder mens is anders, daarom is er ook niet één bed dat voor iedereen geschikt is. Om te bepalen welke ondersteuning voor jou het beste is kunnen we jouw persoonlijke SLAAP-DNA® meten tijdens de slaaptest in één van onze winkels. Met de 8 minuten durende slaaptest kan je ervaren wat 10 jaar goed en gezond slapen voor jou zou kunnen betekenen. Tijdens de slaaptest past het bed zich aan op jouw lichaam en brengt het patroon van jouw drukpunten in kaart, dit is jou SLAAP-DNA®. Met deze informatie kan je samen met de adviseur het bed samenstellen waarmee jij je dag optimaal kan beginnen. Meer informatie lees je hier

Ik heb een beschadigd of defect product ontvangen. Wat doe ik nu?
Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of 0857731161. Zij zullen je hiermee helpen en het beschadigde product vervangen.

Ik slaap niet lekker. Wat kan ik het beste doen? 
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de dichtsbijzijnde winkel. Onze slaapadviseurs kijken graag met je mee hoe jouw nachtrust verbeterd kan worden.