Menu

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Kom je er niet uit? Ook in de winkel ben je van harte welkom voor al je vragen.

Wat is de gemiddelde levertijd?
Gemiddeld 6-8 weken.

Hebben jullie producten op voorraad?
Omdat wij altijd zoeken naar de beste persoonlijke slaapoplossing hebben we geen producten op voorraad. Kussens, dekbedden, dekbedovertrekken, hoeslakens, moltons en overig bedtextiel natuurlijk wel.

Bezorgen jullie thuis? En zijn daar kosten aan verbonden?
Wij bezorgen gratis thuis en monteren het dan zelfs.

Alleen voor kasten geldt een montagetarief bij kasten onder de €750. Bij afgeprijsde showroommodellen worden kosten voor bezorging en montage wel in rekening gebracht.

Hoe lang heb ik garantie op de producten?
Wij van Morgana verschaffen garanties die overeenkomen met de garantiebepalingen van Interieur Waarborg. Klik voor de garantie voorwaarden op de volgende link: http://morgana.nl/garanties

Kan ik het nog omruilen als blijkt dat ik toch de verkeerde keuze heb gemaakt?
Op een persoonlijke slaapoplossing van bodem, matras en hoofdkussen krijg je 365 dagen nachtrustgarantie. Zo heb je ruim de tijd om zeker te weten of de gekozen producten bij je passen. Mocht je er toch achter komen dat het gekozen product nog niet helemaal aansluit bij jouw wensen, kunnen wij producten kosteloos omruilen. Indien je keuze hierbij uitgaat naar een duurder product, zullen wij enkel de meerprijs hiervan in rekening brengen.

Waar worden de bedden/producten geproduceerd?
Alle slaapsystemen uit onze collecties worden geproduceerd in Nederland en België. Onze houten en gestoffeerde ledikanten komen uit diverse Europese landen.

Moet ik altijd een afspraak maken voor een slaaptest?
Wij adviseren altijd vooraf een afspraak te maken, zo voorkom je wachttijden in de winkels. De afspraak kan via onze website (http://morgana.nl/slaaptest/afspraak) worden geboekt. Ook buiten openingstijden staan wij voor je klaar.

Kan ik een kussen thuis uitproberen?
Natuurlijk, ieder kussen uit onze collectie is beschikbaar als proefkussen. Je kan dit kussen dan 5 dagen uitproberen op jouw bestaande slaapsysteem.

Hoe lang gaat een matras mee?
De levensduur van een matras is 8-10 jaar.

Wat is de levensduur van een topper?
De levensduur van een topper is 4-7 jaar, afhankelijk van warmte en transpiratie.

Hebben jullie ook anti-allergische matrassen, kussens en dekbedden?
Ja, een groot deel van onze collectie is anti-allergisch.

Mijn partner en ik hebben altijd het probleem dat ik het erg koud heb, en de ander het erg warm. Hierdoor kunnen we niet onder hetzelfde dekbed slapen. Is hier een oplossing voor?
Ja, hiervoor zijn een aantal van onze dekbedden leverbaar als partnerdekbed. Hiermee kunnen we verschillende warmteklasses aanbrengen aan beide kanten van het dekbed. Zo hebben jullie beide de juiste warmte en kunnen jullie toch onder hetzelfde dekbed slapen.

Zijn alle bedden leverbaar in 210 en 220?
Alle bedden in onze collectie zijn leverbaar in 210 en 220.

Zijn bedden ook in afwijkende maten leverbaar?
In veel gevallen is dit mogelijk. Vraag een van onze slaapadviseurs naar de mogelijkheden.

Is ieder bed leverbaar op comforthoogte?
Veel model beschikken standaard over comforthoogte, bij veel andere modellen is dit optioneel mogelijk.

Zijn alle matrassen geschikt voor elektrisch verstelbare bedbodems?
Ja, onze gehele collectie matrassen is geschikt voor combinatie met verstelbare bedbodems.

Ik slaap niet meer lekker en ik twijfel of mijn bodems/matras nog goed is, hoe kan ik dit controleren?
Wij bieden hiervoor de check-up service. Een van onze ervaren adviseurs komt dan bij je langs om jouw huidige slaapsysteem aan de hand van een vragenlijst te contoleren. Zo krijg je een eerlijk advies welke onderdelen in goede conditie zijn en welke onderdelen vervangen moeten worden om je een fijne nachtrust te garanderen. Kijk hier voor meer informatie: www.morgana.nl/service/check-up-service.

Hoeveel garantie krijg ik op een showroommodel?
1 jaar volgens CBW garanties.

Nemen jullie het oude bed of matras ook mee?
In overleg is het afvoeren van het bestaande bed mogelijk.

Hoe lang doe ik met een hoofdkussen?
Een gemiddeld hoofdkussen heeft een levensduur van 3-5 jaar, afhankelijk van warmte en transpiratie.

Moet ik mijn matras omdraaien?
Ja, wij adviseren u matras één keer per seizoen te draaien. De ene keer van hoofd naar voeteneinde, de andere keer van boven naar onder. Zo zorgt u voor een zo gelijkmatig mogelijk slijtage van de matras.

>Je kunt de duurzaamheid van jouw slaapsysteem verlengen wanneer je:

  • Het matras in de eerste 3 maanden na aanschaf om de 14 dagen draait en keert. Daarna zal het voldoende zijn om dit elke 2 maanden te herhalen. Indien je over een topdekmatras beschikt, dient deze regelmatig gekeerd en gedraaid te worden.
  • Een ventilerende matrasdrager gebruikt, dus een boxspring of lattenbodem.
  • Uw slaapkamer dagelijks goed ventileert en uw slaapkamer ’s nachts niet te warm of te koud is. Voor het beste slaapklimaat is een temperatuur van 15 tot 18 graden het meest gunstig;
  • Tussen de matras en boxspring of lattenbodem een ventilerende matrasdek legt om slijtage van de matras te voorkomen;
  • De matras af en toe schoonmaakt met een zachte borstel (niet stofzuigen!);
  • De Morgana lattenbodems en boxsprings normaal belast (niet springen bijvoorbeeld);
  • In verstelde stand het hoofd- en voeteneinde niet extra belast door op het hoofd- of voeteneinde te gaan zitten;
  • De matras niet dubbelvouwt. Dit kan ernstige schade veroorzaken aan het binnenwerk.

Hoe lang duurt het voor ik gewend ben aan mijn nieuwe bed/matras?
Dit wisselt per persoon, gemiddeld heb je 2 à 3 weken nodig om te wennen aan het nieuwe slaapsysteem.

Kan ik mijn matras reinigen?
De hoezen van de matrassen zijn in veel gevallen wasbaar. Wij adviseren om bij het reinigen van de matrashoes te kiezen voor chemische reiniging.

Wat is comforthoogte?
Dit is per persoon verschillend. Gemiddeld gaan we hierbij uit van een lighoogte tussen de 55 en 65 cm.

Wat is een uitrolbaar ledikant?
Dit wordt ook wel een deelbaar ledikant genoemd. Het bestaat uit een 2-persoonsbed met twee uitrijdbare delen. Dit is voor extra gemak bij het opmaken en het schoonmaken van het bed.

Wanneer dit bed gesloten is sluiten de matrassen tegen elkaar en heeft u het comfort van een gewoon ledikant.

Ik heb een beschadigd of defect product ontvangen. Wat doe ik nu?
Je kunt hiervoor contact opnemen met de desbetreffende winkel. Zij zullen je hiermee helpen en het beschadigde product vervangen.

Ik heb een vraag of klacht over een gekocht product.
Je kunt hiervoor contact opnemen met de desbetreffende winkel. Zij zullen je vragen beantwoorden en eventuele klachten met je oplossen.

Kan ik ook losse onderdelen bestellen?
Alle producten uit onze collectie zijn los te bestellen.

Hoe kies ik het juiste matras?
Het kiezen van een matras lijkt ingewikkeld. Om je hiermee zo goed mogelijk te helpen kan je bij Morgana een slaaptest doen. Hierin ervaar je in 8 minuten wat 10 jaar gezond slapen voor jou kan betekenen. Aan de hand van deze slaaptest krijg je een objectief advies welk matras het beste past bij je lichaamsprofiel en voorkeuren.

Hoe kies ik het juiste dekbed?
Bij het kiezen van een dekbed moet er rekening gehouden worden met onder andere tempratuur, transpiratie en allergieën, maar ook het gewenste comfort is hierbij van belang. Voor het kiezen van een dekbed kan je het beste de dichtstbijzijnde vestiging bezoeken. Onze ervaren adviseurs begeleiden je graag naar het juiste dekbed.

Wat is de slaaptest?
Een goede nachtrust is per persoon verschillend, net als je slaap-DNA®. Met een acht minuten durende slaaptest kun je ervaren wat 10 jaar goed en gezond slapen voor jou zou kunnen betekenen. Tijdens de slaaptest past het bed zich aan op jouw lichaam en brengt het patroon van jouw drukpunten in kaart, dit is jou SLAAP-DNA®. Met deze informatie kun je samen met de adviseur het bed samenstellen waarmee jij je dag optimaal kan beginnen.

Een onderdeel van mijn bed of kast is stuk gegaan, wat nu?
Je kan hiervoor het beste contact opnemen met de dichtstbijzijnde vestiging. Zij zullen nagaan of de beschadigde onderdeel nog leverbaar is, en je begeleiden naar de vervanging hiervan.